Виконати тестові завдання
Текст - це...
- А) група слів, словосполучень та речень;
- Б) висловлювання, що складається з кількох речень;
- В) група речень, об'єднаних темою та головною думкою;
- Г) кілька мікротем.
2. Тема тексту - це...
- А) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;
- Б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;
- В) оцінка предмета чи явища;
- Г) «відоме» і «нове».
3. Головна думка тексту - це...
- А) те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;
- Б) його зміст, те, про що в ньому розповідається;
- В) висновок, що робить автор;
- Г) головна мікротема.
4. Скласти план означає...
- А) поділити текст на абзаци;
- Б) зазначити послідовність розташування думки;
- В) вказати, як речення пов'язані між собою у тексті;
- Г) визначити в тексті мікротеми, чітко й стило їх сформувати.
5. Речення в тексті пов'язані за допомогою:
- А) займенників, абзаців, іменників, теми;
- Б) синонімів, власних назв, мікротем;
- В) повторів «відомого» і «нового», прикметників, головної думки;
- Г) займенників, сполучників, синонімів, повторів, спільнокореневих слів.
6. Розрізняють такі типи мовлення:
- А) розповідь, повість, опис;
- Б) опис, оповідання, роздум;
- В) розповідь, опис, роздум;
- Г) роздум, вірш, розповідь.
7. Розрізняють стилі мовлення:
- А) розмовно-побутовий, офіційно-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;
- Б) розмовно-побутовий, науково-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;
- В) побутовий, офіційно-діловий, науковий, художній, церковний, публіцистичний;
- Г) розмовно-побутовий, офіційно-діловий, розповідний, художній, церковний, публіцистичний.
8. Заголовок тексту повинен відображати:
- А) тип мовлення;
- Б) тему та головну думку тексту;
- В) «відоме» та «нове»;
- Г) стиль мовлення.
9. Прочитайте текст і визначіть, до якого типу мовлення він належить:
- А) опис;
- Б) розповідь;
- В) роздум;
- Г) оцінка предмета або явища.
З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.
10. Прочитайте текст і скажіть, до якого стилю він належить:
- А) художній;
- Б) науковий;
- В) розмовний;
- Г) офіційно-діловий
Білокачанна капуста належить до найпоширеніших овочів. Вона потребує вологи і погано розвивається в умовах жаркого та сухого клімату. Свіжа капуста, так як і квашена, багата на вітамін С.
11. Визначте тему та головну думку тексту
- А) Історія помідорів. Помідори багаті на поживні речовини;
- Б) Помідори. Помідори є отруйними;
- В) Спроба отруїти президента. Роль британської розвідки;
- Г) Джордж Вашингтон - американський президент. Помідори багаті на вітаміни.
Понад 300 років помідори були лише декоративною рослиною, вони навіть вважалися отруйними. З історії відомо, що особистий кухар американського президента Джорджа Вашингтона був підкуплений британською розвідкою і намагався отруїти голову держави, додаючи йому в їжу... помідори. Сьогодні відомо, що вони багаті на вітаміни, каротин, мінеральні речовини.
12. У поданих реченнях визначте «відоме» та «нове»:
- А) «відоме» - вона, вітаміни; «нове» -основних, картопля;
- Б) «відоме» - вона, вітаміни; «нове» -вітамінів, свіжа;
- В) «відоме» - вона, вітаміни; «нове» -вітамінів, картопля;
- Г) «відоме» - джерел, вітаміни; «нове» -основних, картопля;
Картоплю називають «другим хлібом».Вона є одним із основних джерел вітамінів. Особливо багата на вітаміни свіжа картопля.
Немає коментарів:
Дописати коментар